söndag 18 december 2011

Skitväder

Under veckan som gått så har snickarna bystat upp allt tegel på båda husen samt satt upp all stående panel på den övre delen  av stora huset. De har även hunnit med att sätta upp överbläck och salat alla övervåningens  fönster på utsidan.

Själva så har vi haft min (Nicklas) mor & far på besök, främst för att träffa Oscar men också för att hjälpa mig med garaget. När vi åkte ut på lördagsmorgon jag och pappa så vräkte regnet ner, man hinner bli bra kall på sex timmar! Vi tyckte att vi han göra ganska så mycket innan vi for hem till Jennys goda gryta. Där slöt även syrran och hennes man upp, alltid lika kul att ha familjen samlad.

Natten mellan lördag och söndag kom första snön om någon missade det. Det var lagom kul att åka ut till huset och jobba, jag var väldigt nervös att bonden skulle ha varit ute och skottat vägarna då vi har elsladdar som går rakt över vägen, men det var lugnt och nu ligger de i huset under nätterna istället.

Måste säga att jag och pappsen kom en bra bit, vi hann köra hela den nedersta stående panelen runt hela garaget och sedan hann vi även få upp lite liggande panel på ena långsidan. Min förhoppning är att jag skall hinna klart med panelen på båda långsidorna och ena kortsidan under veckan som kommer, sen får det bli lite julfrid för grannarna!

Tack så hemskt mycket för all hjälp i helgen!

Här kan man se lite hur det såg ut i torsdags.

Överdelens stående panel uppsatt.
Groventrén har bara plast som skydd, kommer dock komma dörr senare.
Pappas snygga kjol som hjälpte mot vattendropparna  när man stod med baken ut i ovädret.

Lördagens arbete.
Söndagen inleddes med att vi gjorde klart den stående panelen runt garaget.
Vi hade sedan lite tid över och började då att sätta upp lite liggande panel.


2 kommentarer:

  1. Vilket fint hus ni kommer få!Vad ska det bli för färg på det?

    SvaraRadera
  2. Tack! Vi funderar på en ljus färg i stil med Humlebackens; humlebacken.blogg.se.

    SvaraRadera